Naar hoofdinhoud
Wormerland

Hoe dien ik een klacht in?

Klacht over de gemeente

Bent u ontevreden over de dienstverlening of over de handelswijze van de gemeente, dan kunt u een klacht indienen. Dit kan online, telefonisch of schriftelijk. 

Een klacht gaat bijvoorbeeld over:

  • het te laat afhandelen van brieven of vragen

  • het krijgen van te weinig of onjuiste informatie

  • het gedrag van medewerkers of bestuurders

Hoe dien ik een klacht over de gemeente in?

  • u kunt uw klacht online indienen

  • u kunt uw klacht eventueel ook telefonisch of schriftelijk indienen

Indien u uw contactgegevens achterlaat bevestigen wij de ontvangst van uw klacht binnen 5 dagen. Ook stellen wij u in dat geval in de gelegenheid om uw klacht toe te lichten. Wij behandelen uw klacht binnen 5 weken.

Nationale ombudsman

De Nationale ombudsman behandelt klachten over de overheid. Mocht u niet tevreden zijn over de manier waarop uw klacht door de gemeente is afgehandeld, kunt u contact opnemen met de Nationale ombudsman.

Overzicht vragen

Hoe dien ik een klacht over de gemeente in?